Intercanvi sectorial amb el sindicat CDT a Tànger

CDT Sindicalistes Solidaris

Una delegació de la UGT dels sectors de la química, tèxtil, metall, automoció i banca han fet un intercanvi amb membres del sindicat CDT a Tànger en el marc del projecte “Treball digne per avançar en la defensa dels drets dels treballadors i treballadores a Tànger (el Marroc)” que Sindicalistes Solidaris s’està duent a terme amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Aquest primer intercanvi ha servit per donar visibilitat a la realitat que viuen els treballadors i treballadores del Marro de vulneració de drets laborals i humans. . En les multinacionals instal·lades a les zones franques, l’única representació que hi ha és la de comitès creats per la mateixa empresa. Els sindicats no hi tenen cabuda i, si sospiten que algun treballador hi té contacte, l’acomiaden immediatament. Cal recordar que al Marroc no existeix la prestació de l’atur. A més a més, la majoria dels treballadors no són donats d’alta de l’assegurança obligatòria i encara que El Marroc compta amb un codi de treball, aquest no es compleix .

La delegació de la UGT de Catalunya denuncia la situació que pateixen els treballadors i treballadores en empreses europeas allí instal·lades que han rebut o rebran ajudes dels fons Next Generation i conclou: “La nostra obligació és cooperar per evitar aquests abusos als nostres companys i companyes del Marroc”.