Erradicació del treball infantil a través de la lluita contra l’abandonament escolar al Marroc

Erradicació treball infantil Marroc

En una societat on s’accepta el treball infantil, calen actuacions. En aquest context es desenvolupa aquest projecte que té per objectiu lluitar contra l’abandonament escolar, amb el que això comporta d’incorporació prematura al món laboral.

S’han impartit formacions al professorat perquè tinguin eines per motivar l’alumnat i les seves famílies.  Entre l’alumnat s’han organitzat activitats lúdiques extraescolars i de reforç als estudiants amb més necessitats amb l’objectiu de motivar-los perquè es continuïn formant.

Amb aquest projecte amb el sindicat FDT, impulsat en escoles de la població de Larache, ens proposem atacar la problemàtica des de l’arrel, treballant des de la infantesa per evitar que esdevinguin joves sense expectatives en la vida i dins del mercat laboral. A la jornada d’avaluació va participar una delegada del sector d’ensenyament de la UGT de Catalunya.

Aquesta primera fase, que es vol fer extensiva a altres escoles de poblacions del nord del Marroc, ha estat possible gràcies al suport dels ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat i Granollers.