Rambla del Raval 29-35, 08001 Barcelona Catalunya Espanya

Consolidats els objectius en “Formació en equitat, treball digne i salut sexual reproductiva per a docents al Salvador”

Formacion Salvador

El projecte es va iniciar en una primera fase el 2020, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, per donar resposta a les demandes que van plantejar el col·lectiu de mestres i treballadores i treballadors del sector de l’ensenyament, agrupats en el Sindicat de Treballadors Salvadorenys (SITE). Aquest és un sector molt important de la societat salvadorenya amb necessitats de conèixer i tenir eines per afrontar el repte d’educar integralment els seus alumnes i, sobretot, per abordar i lluitar contra l’alt índex d’embarassos de nenes i adolescents al país.
Les formacions en treball digne amb equitat de gènere contribueixen a empoderar a un sector, no sempre ben tractat, i que és fonamental per consolidar un sistema social igualitari i respectuós amb els drets humans. Les formacions en salut sexual reproductiva han tingut una alta participació, inclús més de la prevista i en les quals, a petició de les mestres, es van incorporar famílies i alumnes. Aquestes formacions han estat impartides per una psicòloga, ja que és un tema complex a tractar en un país on és tabú parlar de sexe, abusos i embarassos no desitjats.
En aquesta fase, una vegada tornada la normalitat a les escoles, les formacions s’ha fet de forma presencial i on line, i complementades per una àmplia campanya de difusió a través de les xarxes socials, gràcies als boníssims resultats obtinguts durant la pandèmia de la covid-19.
En aquesta etapa hi han participat 342 docents i mares de família dels departaments de San Miguel, Usulután, La Unión i Morazán. Es van dur a terme 10 jornades on line en què van participar 184 estudiants de nivell mitjà i superior del departament de San Salvador. Avui ja s’està treballant per estendre aquest projecte a altres centres educatius i departaments.