Rambla del Raval 29-35, 08001 Barcelona Catalunya Espanya

Universitat sindical per la igualtat i la paritat al Marroc

Paritat Marroc

Amb la “Universitat per la Igualtat i la paritat” que es va dur a terme a la ciutat de Mohammedia (Marroc), es conclou el programa ‘’Empoderament de les dones sindicalistes al Marroc 2022/2023”, realitzat amb el suport dels ajuntaments de Terrassa, Sabadell, Esplugues de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Gavà i el Prat de Llobregat.

Aquest és un projecte de continuïtat perquè les dones al Marroc ocupin el lloc que els hi correspon, tant al sindicat com a la societat. Les formacions sobre drets fonamentals i igualtat de gènere han estat una bona eina per empoderar-les i incentivar-les a prendre posicions d’igualtat amb els homes, les ha ajudat a autoorganitzar-se i a crear una xarxa de dones per defensar els seus drets i assessorar la resta de companyes.

A la universitat van participar 150 dones i la vicesecretària general de la UGT de Catalunya. Les participants van reivindicar la necessitat de donar continuïtat al projecte per ampliar la xarxa de dones sindicalistes, sobretot estenent les campanyes de difusió i sensibilització entre els sectors més feminitzats.