Una delegació de Sindicalistes Solidaris visita els projectes de El Salvador i Nicaragua

Una delegació de Sindicalistes Solidaris ha realitzat durant el mes d’agost un viatge de treball a El Salvador i Nicaragua. Francisco Neira i Javier Casciaro van veure sobre el terreny els resultats i desenvolupament dels projectes de cooperació sindical i foment de l’economia social que Sindicalistes Solidaris manté amb diverses contraparts a la zona.

A El Salvador van visitar un projecte amb dues cooperatives de gambetes, una experiència amb 10 anys de funcionament a l’àrea del Pacífic i que ha suposat la reconversió d’extensions de terres salineres en estanys de producció de gambetes. Aquest  projecte compta amb el suport de la Diputació de Lleida.

També van visitar el projecte de creació d’una escola sindical en col·laboració amb INELSA (Institut per a un nou El Salvador) i la CTD (Central de Treballadors Democràtics). La previsió és que la escola es pugui posar en marxa durant el primer semestre del 2012.

A Nicaragua, es va fer un repàs del projectes en marxa, amb especial atenció a un institut de formació per treballadors de l’economia informal que es desenvolupa els diumenges des de primeres hores del matí fins a la tarda. La delegació de Sindicalistes Solidaris va poder veure personalment com més de 400 persones dedicaven el seu dia de festa setmanal a rebre formació. L’Institut rep finançament dels ajuntaments de Mataró, Sant Andreu de la Barca, Esplugues de Llobregat, Granollers,Torroella de Montgrí, Sant Pere de Ribes, i el Consell Comarcal del Maresme.