Xarxa d’Agents pel Treball Digne al Salvador

Xarxa d’Agents pel Treball Digne al SalvadorTrabajo decente

El projecte consisteix a crear una xarxa d’agents que contribuiran a crear una cultura pel Treball Digne entre les treballadores i treballadors amb l’objectiu de potenciar i ampliar el teixit sindical i social del país. Aquests agents divulgaran i promouran el Treball Digne tant entre les organitzacions sindicals com entre les socials i les associacions de dones, joves i comunals dels departaments a on s’executarà el projecte.

Els problemes i reptes més significatius del sindicalisme salvadoreny, són la fragmentació, la falta d’estratègia sindical, les dificultats d’impulsar una major autonomia, el dèficit d’ocupació, un dèbil sistema de protecció social, la falta de compliment de la legislació laboral i dels convenis internacionals, l’absència d’una política salarial i de protecció de l’ocupació, dèficit de diàleg bipartit i tripartit, carència de pactes socials, inexistència de polítiques públiques de generació d’ocupació amb enfocament de gènere, absència de pactes per l’ocupació, inseguretat social i de gènere.  Els col·lectius que més pateixen la falta d’un Treball Digne són les dones i els joves,

Inicialment es formaran a 20 agents pel Treball Digne i seran agents dinamitzadors i executaran 95 accions en el territori tals com: organització d’assemblees sectorials de caràcter informatiu, distribució de material divulgatiu, realització de sessions de sensibilització i formació per motivar els participants que es vagin organitzant per enfortir les seves organitzacions amb una participació més activa. Incentivar i acompanyar als treballadors i treballadores en l’organització i realització de diferents accions en funció dels seus interessos i que estiguin relacionades en l’exigència de condicions més dignes en el món del treball, prestacions socials, salaris dignes, contractes col·lectius, estabilitat laboral, etc.

Els sectors del tèxtil, els serveis, la seguretat privada, informal seran els preponderants, amb especial atenció a les dones i joves.  Els Agents del Treball Digne i els treballadors i treballadores, una vegada rebin la formació, assumeixin el compromís de replicar els coneixements adquirits a les seves respectives organitzacions. Els beneficiaris indirectes són 160.000 persones de les dues comunitats a on incideix el projecte.

Al finalitzar el projecte es realitzarà un intercanvi d’experiències per enfortir la xarxa amb el propòsit de convertir-la en el futur en la Xarxa d’Agents de Canvi  pel Treball Digne.

A causa del confinament total per la covid-19, les activitats es van aturar temporalment. El setembre es van reprendre.

Àmbit d’actuació: Enfortiment d’organitzacions sindicals, Difusió Drets Humans Laborals

Socis locals: Central de Treballadors Democràtics (CTD) i Institut per un Nou El Salvador (INELSA).

Import total:   24.049,27 euros

Subvencions aprovades: 16.157,27 euros