ENGEGADES INICIATIVES CONJUNTES DE DEFENSA DELS DRETS LABORALS A LES ZONES FRANQUES DE TÀNGER

Delegació marroqui (7)

Fruit de l’estada dels companys i companyes de la CDT a casa nostra, s’han engegat iniciatives conjuntes de defensa dels drets humans laborals a les zones franques de Tànger, on les vulneracions de drets són constants.
En el número anterior de l’Infocooperació parlàvem de la visita d’una delegació de delegades de la UGT de Catalunya a la ciutat de Tànger. Aquesta missió era la primera part d’un intercanvi previst en el projecte que Sindicalistes Solidaris realitza amb el finançament de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD).
Del 3 al 7 d’octubre, els sindicalistes marroquins participants en el projecte van estar a Catalunya per conèixer el funcionament del sindicalisme català i el nostre model de relacions laborals. Van ser dies plens d’activitats que van enfortir els vincles entre la UGT de Catalunya i la Central Democràtica del Treball (CDT).
A la jornada inaugural hi van participar Vicenç Margalef, director de l’ACCD, Dolors Bassa, exconsellera de Treball i Afers Socials i Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya. Durant aquests dies, la delegació de sindicalistes va poder conèixer tres models d’empresa i de fer sindicalisme diferents. Es van reunir amb les direccions de SEAT, CaixaBank i BCNONWOVENS, així com amb els companys i companyes de les seccions sindicals, amb qui van debatre sobre quines eren les fórmules emprades per defensar els drets humans laborals de treballadors i treballadores. També van poder conèixer el model de relacions laborals des de la perspectiva de l’administració i des del sindicalisme; Òscar Riu, director general de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral, i Núria Gilgado, secretària d’Acció Sindical de la UGT de Catalunya, van fer dues xerrades que van finalitzar amb torns de preguntes molt participatius. Núria Solé, vicesecretària general de la UGT de Catalunya i David Papiol, secretari d’Organització, van ser els encarregats d’explicar com s’organitza el sindicalisme a la nostra organització.