En aquests moments que a Catalunya estem patint els estralls de la COVID-19 amb milers d’afectats i un confinament de la població des de Sindicalistes Solidaris també hem hagut de fer una aturada en la nostra tasca. Els dos principals països a on treballem, Marroc i El Salvador també han patit aquesta greu crisi humanitària i els respectius països també han decretat aturades de totes les activitats.

El Marroc va decretar l’estat d’emergència a principis del mes de març, aquest fet ens va obligar a suspendre la jornada d’avaluació del projecte «Dona, Igualtat i Treball Digne» a on hi havia de participar una delegació de Sindicalistes Solidaris. El confinament de la població també ens ha obligat a aturar tots els projectes i sessions formatives així com de l’activitat ordinària de l’Escola del Treball Digne.

Pel que fa a El Salvador, es va mantenir l’activitat fins a la darrera setmana de març quan el Govern també va decretar mesures molt estrictes de confinament. Aquí la situació de sobreocupació, falta de sanejament i de condicions optimes en que viu una gran part de la població fa més complicat fer front a una pandèmia d’aquestes magnituds.

Des de Sindicalistes Solidaris, seguim en contacte dia a dia amb els nostres socis locals per tal d’intentar cooperar en tot allò que estigui a les nostres mans. Així mateix estem fent el seguiment de l’evolució de la situació amb totes les administracions locals que col·laboren i financen els nostres projectes a fi i efecte de poder-los reprendre en òptimes condicions tant aviat com sigui possible.