Rambla del Raval 29-35, 08001 Barcelona Catalunya Espanya

Comencen dos nous projectes sindicals al Marroc

Dos nous projectes de caràcter sindical s’han iniciat entre maig i setembre al Marroc. El primer d’aquests, sota el títol «Dona, igualtat i treball digne», neix de les inquietuds mostrades per les companyes sindicalistes de la Central Democràtica del Treball (CDT) i de la Federació Sindical Democràtica (FSD) durant els fòrums de dones que es van dur a terme el passat mes d’octubre a les ciutats de Casablanca i Mohammedia.

Amb aquest projecte es pretén donar visibilitat i empoderar les dones en tres importants àmbits: el món laboral i de l’empresa, el sindical i en la societat. Aquest projecte consta de tres fases, i en aquesta primera es treballarà especialment dins de les estructures dels sindicats. Es treballarà en la formació de les organitzacions territorials i sectorials per tal de sensibilitzar els membres de les diferents executives sobre els drets de les dones i fomentar-ne la participació i inclusió en els òrgans de govern i de decisió.

Paral·lelament, des de l’Escola del Treball Digne que Sindicalistes Solidaris té a la ciutat de Tetuan, s’impartiran 25 cursos de formació adreçats, principalment, a dones, on als es donaran eines i coneixements sobre els seus drets. L’objectiu és que en una segona fase hi pugui haver dones formades per impulsar Secretaries de la Dona en els diferents espais dels sindicats, i teixir una xarxa d’assessorament tant dins de les empreses com en els diferents òrgans sindicals. Aquest projecte rep el suport dels ajuntaments de Gavà, Viladecans, el Prat de Llobregat, Terrassa, Sabadell i Esplugues de Llobregat.

El segon projecte va adreçat als joves, i sota el títol «Joves i treball digne», es pretén bastir grups de joves capaços d’obrir-se espai dins del mercat laboral i de les estructures sindicals. En un país com el Marroc, els joves tenen poques opcions formatives i unes baixes expectatives de trobar un lloc de treball. Amb aquesta xarxa es pretén donar-los un espai de participació i formació perquè s’organitzin dins i fora del sindicat. Aquest projecte arribarà a 20 regions i federacions del sindicat CDT i és finançat pels ajuntaments de Sant Feliu de Llobregat i Granollers.