20 ANYS DE LA TAULA CATALANA PER LA PAU I ELS DRETS HUMANS A COLÒMBIA

Taula colombia 1

Fa 20 anys que la societat civil catalana va crear la Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia. La plataforma va néixer per contribuir a la construcció d’una pau estable i duradora a Colòmbia, amb l’objectiu que es garantís el respecte als drets humans i de fer un acompanyament a una sortida negociada i definitiva del conflicte colombià en tots els seus àmbits: polític, social, ambiental i armat. La Taula també té per objectiu visualitzar i donar veu a les entitats i persones defensores de drets humans que treballen en la construcció de la pau al país.

Actualment, la formen més de trenta entitats molt diverses, entre elles Sindicalistes Solidaris. La Plataforma ha aconseguit ser referent de com incidir socialment i políticament i és un exemple de com treballar de forma conjunta la solidaritat i el suport a un país de manera continuada i estratègica, aprofundint en la complexitat i l’abordatge de les múltiples causes d’un conflicte.

Sindicalistes Solidaris vam assistir a l’acte commemoratiu del passat 12 de juny, que es va fer en format mixt tant de manera presencial com virtual.

La Taula durant aquests vint anys ha organitzat actes públics amb representants dels moviments camperols i gires d’incidència d’organitzacions afrocolombianes i indígenes. També ha fet publicacions sobre la protecció de les persones defensores de drets humans, exposicions sobre les víctimes del conflicte, jornades sobre el paper del moviment feminista en l’Acord de Pau, ha promogut declaracions públiques de la Taula i d’institucions catalanes i ha organitzat i participat en delegacions internacionals sobre el terreny, presentacions de llibres, informes, documentals, etc.