Secció Sindical de la UGT a l’Hospital Clínic de Barcelona

Oferim una presentació adreçada a delegats i delegades d’empreses de qualsevol sector professional de Catalunya, amb seccions sindicals vinculades a la UGT. L’objectiu és conscienciar sobre la necessitat d’impulsar la cooperació entre sindicats del Nord i del Sud per fer front a les conseqüències negatives de la globalització neoliberal i com aquesta està afectant al mercat de treball internacional. També es proposa als delegats dinamitzar iniciatives de cooperació des de l’empresa. Algunes de les seccions sindicals que hem visitat són Gas Natural, Nissan, Alstom, treballadors de la Federació de Comerç de la UGT i de la Federació de Serveis Públics de la UGT, la secció sindical de la seu de la UGT a Barcelona, els hospitals Clínic, Hospital del Mar i Parc Taulí.

Els continguts de la presentació són:

• Les desigualtats en el món augmenten amb la globalització neoliberal que no va acompanyada d’una globalització dels drets humans. Aquesta nova realitat justifica la necessitat de la cooperació entre sindicats del Nord i del Sud.
  • Quines són les particularitats de la cooperació sindical internacional.
  • Quines són les contraparts de la Fundació Comaposada-UGT en els projectes de cooperació al Sud i quines les àrees geogràfiques on treballa.
  • Quines son les línies estratègiques de la Fundació Comaposada-UGT.
  • Quines són les opcions de cooperació que la UGT proposa als treballadors per participar en la cooperació sindical internacional des de l’empresa.

Primer es visiona un reportatge audiovisual de 15 minuts de durada, posteriorment es fa un col•loqui sobre el que s’ha vist i es reparteix a cada delegat un exemplar de la Nova Guia de Cooperació Sindical, una carpeta amb el lema Globalitzem els drets laborals i un tríptic.