ESCOLA PER AL TREBALL DECENT AL MARROC

Programa de formació  “Treball Decent  per a tots i totes “

Seminari, 17/12/20416 Tatuà (Marroc) , “Conciliació laboral i familiar”

El seminari d’aquest any ha estat dirigit a la formació respecte de la vida laboral i familiar, des de les diferents normes laborals i els actuals hàbits dels nostres països, Catalunya i Marroc.

En el seminari van comptar amb la participació de: Anissa Boutaher Sec.Nac SNE-CDT, Samida Achambar advocada laboralista de Tetuán, Fdoua Souri FSD i Eva Gajardo Secretària Igualtat i FP UGT.

Es va fer un recorregut tant per la normativa laboral aplicable als dos països com de les conseqüències que estem visquent en l’actualitat amb la incorporació de les dones al mercat de treball remunerat.

Per una banda al Marroc el procés d’aquesta incorporació s’està duent ara, i te els seus/ seves  detractors i /o avaladors. La falta d’aquest hàbit cultural a la societat marroquina sumada a la manca i poca aplicació de la normativa al respecte, està fent que és trobi amb moltes dificultats  seu desenvolupament. Al nostre país, tot i tenint una normativa al respecte  des de fa anys  i tenint en compte que portem unes dècades ja d’incorporació remunerada, les conseqüències són un mercat de treball amb desigualtats de gènere latent.

Aquesta experiència de treball conjunt i intercanvi és molt profitosa per les dues parts. Si treballem de forma conjunta podem ser capaços d’establir sinergies totalment positives i enriquidores per a tots dos països cap a una societat mes justa i igualitària.