Ajuda humanitària

alt

Sindicalistes Solidaris-UGT de Catalunya fa una crida a sumar-se a la resposta als efectes del tifó Hayian al seu pas per Filipines.

El passat divendres 8 de novembre de 2013, sis illes de l’arxipèlag de Filipines varen patir el pas del Tifó Hayian que, amb una virulència de 5 sobre 5 a l’escala Saffir-Simpson, va ocasionar considerables danys a les ciutats i zones rurals de la regió.

Es considera el pitjor desastre natural que ha patit el país i, tot i que encara no hi ha dades definitives de la magnitud, es calcula que han perdut la vida més de 10.000 persones i hi ha innombrables desapareguts. Segons les Nacions Unides, es calcula que hi ha 620.000 persones desplaçades i més de 9,5 milions de persones afectades.

La comunitat internacional ha iniciat la mobilització per tal que els organismes humanitaris de Nacions Unides i altres organitzacions es coordinin amb el govern de Filipines per donar resposta a l’emergència amb la màxima rapidesa. Tot i que el territori de Filipines es veu castigat per una mitjana de 20 tifons cada any, la catàstrofe en aquesta ocasió requereix mesures excepcionals.

A Catalunya, les  institucions catalanes constitueixen un fons comú per col·laborar en l'emergència de Filipines, el fons es posarà en marxa en el marc del Comitè Català d'Ajut Humanitari d'Emergència .

El Comité està format per la Secretaria d'Afers Exteriors i de la Unió Europea, la direcció general de Cooperació, el Consell de Cooperació, el departament de Salut, el departament d'Interior, l'Ajuntament de Barcelona, el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, la Federació d'ONGD, Pau i Drets Humans, Intermon, Creu Roja, Farmamundi, Acció contra la Fam, Acnur, Unicef, Pallassos sense Fronteres, Ajuda en Acció, Metges sense Fronteres, Save the Children i l'Associació Catalana per la Pau.

Per col·laborar es pot fer aportacions:

• Per transferència bancària al compte del FONS CATALÀ DE COOPERACIÓ AL
    DESENVOLUPAMENT obert a la Catalunya Caixa, número 2013-0500-14-0213954220.
  • Per transferència bancària al compte del FONS CATALÀ DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT obert a la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, número 2100-3200-96-2500029627.
  • Per transferència bancària al compte del FONS CATALÀ DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT obert a la Triodos Bank, número 1491-0001-26-2005257510