Maten a Guatemala a un dirigent del sindicat amb el que coopera Sindicalistes Solidaris

El 24 de març, a la capital de Guatemala, van matar a trets a quatre persones, entre les quals hi havia Ovidio Ortiz, de 52 anys, membre de l’executiva del Sindicato Nacional de Trabajadores de la Salud de Guatemala (SNTSG) i dirigent del Frente Nacional de Lucha (FNL). Aquest sindicat és soci de Sindicalistes Solidaris – UGT de Catalunya, en un projecte de cooperació sindical internacional.

Els asssassins anaven en cotxe, i en passar al costat d’un grup de veïns que es trobava parlant al carrer, van disparar i a continuación van fugir. A conseqüència de les ferides també van morir Javier Cabrera, de 27 anys, Óscar Alexander Rodríguez, de 34 anys i Fredy León Estada, de 29.

Els representants del SNTSG exigeixen al govern de Guatemala, que compleixi les promeses que va fer de donar seguretat al país. Després de Colòmbia, Guatemala és el país més perillós del món pels sindicalistes.

Des de l’any 2010, Sindicalistes Solidaris - UGT de Catalunya, acompanya l’organització sociopolítica dels sectors sindicals i populars de Guatemala, a través del projecte de cooperació Tinamit, organització sociosindical per a la governabilitat de Guatemala. Aquest projecte ha rebut el suport solidari dels ajuntaments d’Olot, Igualada, Mataró, Santa Coloma de Gramenet, Vilafranca del Penedès, L’Hospitalet de Llobregat, Reus, Mollet del Vallès, Vilanova i la Geltrú, Lleida i el Consell Comarcal del Maresme.

Més informació a:www.estamosdefrente.blogspot.com