Presentada a Granollers la campanya "Cooperar des de l'administració local"

El divendres 3 de febrer de 2012, a les 13 hores, va tenir  lloc a Granollers la presentació de la campanya "Cooperar des de l'administració local" a càrrec de Sindicalistes Solidaris. L'acte es va fer a Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau (C. del Rec, 19, Granollers). Es va presentar Som part de la solució!, una Guia de cooperació sindical per als treballadors/res de l’administració pública local.

En l'acte van intervenir Juan Antonio Corchado, regidor de Participació, Cooperació i Barris de l’Ajuntament de Granollers; Bienvenido Rúa, secretari general de la secció sindical de la UGT a l’Ajuntament de Granollers i Òscar Riu, secretari general de la UGT del Vallès Oriental.

La campanya "Cooperar des de l'administració local" vol explicar que la cooperació amb treballadors del Sud és una eina per transformar la realitat dels pobles del Sud, però també per conscienciar-nos aquí de que no podem acceptar el desmantellament del nostre estat del benestar, perquè els drets de les persones són la prioritat hem de defensar la universalització dels serveis públics i de qualitat.

En la presentació es van distribuir lliurement exemplars de la Guia de cooperació sindical: Som part de la solució! així com tríptics i cartells de la campanya. La publicació d’aquests materials ha estat possible gràcies al suport dels ajuntaments de Granollers, El Prat, Cornellà, Sabadell i Terrassa, així com les diputacions de Barcelona i Lleida.

PER QUÈ AQUESTA GUIA?

• Aporta alternatives. Enlloc de de privatitzar i retallar serveis públics, acomiadar personal i baixar salaris, existeixen alternatives per controlar el dèficit a través de mesures fiscals, reduint l’economia submergida, regulant els mercats financers. I si l’objectiu és reactivar l’economia i l’ocupació alguns economistes plantegen incrementar la despesa pública.
  • Dona exemples de respostes concretes davant les problemàtiques actuals: lluitar contra les privatitzacions des del sindicat, consumir amb responsabilitat, participar en projectes de cooperació internacional amb treballadors de països empobrits.
  • Aposta per la cooperació sindical internacional i el paper que poden jugar els sindicats en el desenvolupament de les seves societats: construint diàleg social, incidint políticament en tot el que afecta els interessos dels treballadors i treballadores. Dona resposta a les critiques habituals que es fan a la cooperació, que ara en temps de crisi no és el moment adequat, que l’ajuda no arriba a la seva destinació.