Nova etapa del programa per la integració laboral de joves del nord del Marroc

Des del dia 1 de desembre de 2011, ja està en marxa una nova etapa del programa per la integració laboral i sindical de joves al nord del Marroc. Es tracta d’un pla de formació en informàtica, idiomes i formació ocupacional per a joves de les ciutats de Larraix, Assilah, Khamish Sahel i Ksar Kebir. Els centres on es fa la formació els gestiona el sindicat marroquí FDT.

També es crea un nou centre de formació a la ciutat de Tetuan, a càrrec d’un altre sindicat marroquí, la UGTM.  Aquest programa, gestionat des de Barcelona per Sindicalistes Solidaris, inicia ara la seva tercera etapa gràcies al suport dels ajuntaments de Sant Boi de Llobregat, Sabadell, Terrassa, El Prat de Llobregat, Abrera, Gavà, Cornellà de Llobregat, Viladecans, Esplugues de Llobregat, Castelldefels, Granollers, Sant Feliu de Llobregat i el Consell Comarcal del Vallès Oriental.

La marginació històrica que han patit i els joves del Marroc, començant per la seva marginació econòmica i social, ha obligat a molts joves a emigrar fora del país, principalment a Europa.

Molts joves marroquins treballen en l’economia submergida. Els principals obstacles per a la seva integració en el mercat de treball són la manca de formació professional i la ignorància quasi total dels seus drets laborals i constitucionals, així com un entorn social desfavorable.

Aquest projecte pretén incidir en aquesta problemàtica, a partir d’una estratègia de cooperació al desenvolupament, consistent en un ampli pla de formació i sensibilització entre els joves, amb una doble finalitat: oferir formació als joves que no gaudeixen d’oportunitats, i incorporar-los al sindicalisme democràtic mitjançant un treball intens de sensibilització i reflexió.