Inauguració de l'exposició Volem Treball Digne!

Des del 17 d'octubre fins el 18 de novembre es pot veure a la seu de la UGT, a Rambla Santa Mònica, l'exposició que ha produït Sindicalistes Solidaris: "Volem Treball Digne!", una reflexió sobre què és un treball digne i com lluitar per aconseguir-lo.

S'inaugurarà el dilluns 17 d’octubre, a les 18 hores, a la Sala FJC (Rambla Santa Mònica, 10 de Barcelona). Intervindran Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT  i  Francisco Neira, director de Sindicalistes Solidaris.

A través de 14 pannells s'explica que el concepte de Treball digne, formulat per l'Organització Internacional del Treball (OIT), es basa en el reconeixement que el treball és font de dignitat personal, estabilitat familiar, pau a la comunitat i creixement econòmic. L'OIT promou que l'enfocament del treball digne sigui la prioritat de l'agenda social, econòmica i política dels països i del sistema internacional.

Hi han tres pannells en els què testimonis de Catalunya, Perú i Nicaragua denuncien la precarietat laboral que impedeix tenir un treball digne. Tres testimonis més, de Catalunya i Panamà, expliquen les maneres en què es pot lluitar per dignificar les condicions laborals: a través del dret a la vaga, la negociació col·lectiva o una bona pràctica dels delegats sindicals.

Acompanyen a l'exposició un video amb un sketch teatral que escenifica una situació de treball indigne i una enquesta perquè els visitants de l'exposició puguin opinar sobre les condicions de treball pròpies.

L'exposició ha comptat amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.

Si voleu veure el video sobre una situació de treball indigne cliqueu aquí  http://www.canalugt.tv/arxiu/?p=3636