Sindicalistes Solidaris promou la creació de dos centres d’inserció laboral al nord del Marroc

Els sindicats marroquins, FDT i UGTM, Sindicalistes Solidaris i les cambres de Comerç de Tetuan i Larache han iniciat l’elaboració d’un projecte de dos centres d’inserció professional a aquestes dues ciutats del nord del Marroc.

Després de 10 anys de funcionament de sis centres de formació ocupacional pels que han passat gairebé 12.000 homes i dones, la major part joves, i aprofitant l’experiència acumulada, és dona un pas més i es respon a la demanda social que ha anat emergint al voltant dels centres de formació ocupacional que estaven en marxa. La gent volia quelcom més, no quedar-se només en formació.

A més, i per primera vegada, sindicats marroquins i catalans treballaran conjuntament amb empresaris marroquins mitjançant les cambres de comerç, en un projecte per promoure l’ocupació dels joves. El projecte compta també amb el suport dels governs locals de Tetuan i Larache.

Aquesta nova dimensió permetrà connectar millor amb la realitat socioeconòmica de cada regió i atendre millor les expectatives laborals dels i les joves.

Abans d’acabar l’any, una comissió en la qual participen els sindicats marroquins, Sindicalistes Solidaris, les cambres de comerç i els governs locals de Tetuan i Larache ha de tenir enllestit el projecte.

La previsió es que pels nous centres passin al voltant d’uns 160 joves anualment.