7 d’octubre – Dia Mundial del Treball Digne

El passat dia 7 d’octubre la Confederació Sindical internacional cel·lebrà per desè any consecutiu el Dia Mundial del Treball Digne amb manifestacions i activitats arreu del món.

Treball digne vol dir una ocupació de qualitat que garanteixi als treballadors i les

treballadores una vida digna. Per aconseguir treball digne cal promoure el diàleg social a través de la participació dels sindicats i de les organitzacions empresarials, generar oportunitats d’inversió pública i privada, i estendre la protecció social, garantint condicions de treball segures a tots els homes i dones.

Aquest any el lema ha estat “Aturem la cobdícia corporativa: el món necessita un augment de sou”, ja que des de l’any 2015 un 1% de la població acumula més riquesa que el 99% restant, i només a Catalunya hi ha un 23,6% de treballadors en risc de pobresa i exclusió social.

A casa nostra defensem el treball digne a través de campanyes contra les empreses multiserveis que generen treball precari, reclamant augments salarials a totes les empreses (el 80% de la població mundial considera que el salari mínim del seu país és insuficient), i lluitant per garantir unes pensions dignes (a l’Estat espanyol un 50% dels pensionistes no arriba al salari mínim interprofessional, i un 38% d’aquests viuen sota el llindar de la pobresa).

En aquest enllaç trobareu el manifest conjunt d’enguany.

Més informació: http://www.ituc-csi.org/world-day-for-decent-work.html?lang=es

Font: http://www.ugt.cat/